Undersøkelse: Leverandørene gir StartOff tommel opp

Anbuds365: Undersøkelse Leverandørene gir StartOff tommel oppFagleder for StartOff, Sissel Hoel i DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring) kan vise til solid dokumentasjon: 80% av alle avsluttede StartOff prosjekt har gått til videreutvikling eller anskaffelse.

Skriv ut artikkelen

21 leverandører har sagt hva de mener om StartOff og konklusjonen er helt klar: De anbefaler ordningen.  De fikk spørsmålet «Fra 1-10, hvor sannsynlig er det at du ville anbefalt StartOff til en kollega eller venn?». Gjennomsnittlig resultat ble hele 8,76. Det viser en undersøkelse DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring) har utført.

Leverandørene som er spurt, består både av dem som har vunnet konkurransen og leverandører som har kommet på andre eller tredje plass.

Åpner døren til det offentlige

– Vi er naturligvis veldig glade for dette resultatet. Vi opplever at StartOff er i ferd med å finne formen og at leverandører av innovative løsninger nå har fått en ny og fruktbar måte å levere til offentlig sektor på, sier fagleder Sissel Hoel.

Hun kan vise til solid dokumentasjon: 80% av alle avsluttede StartOff prosjekt har gått til videreutvikling eller anskaffelse.

Ikke bare stat, også kommunene gir oppdrag

Av totalt 16 StartOff prosjekt er åtte prosjekter fra kommune-sektoren. Dette gjelder Larvik kommune, Fredrikstad kommune, Troms og Finnmark fylkeskommune og Oslo kommune. I tillegg har StartOff kjørt prosjekter med Kolumbus, Kristiansand parkvesen, Riik og Kristiansand ingeniørvesen som har vært veldig relevante for fylkeskommuner og kommuner.

– Da vi ikke fant noen hyllevare som kunne løse vårt behov, var det helt avgjørende for oss å finne andre måter å jobbe på. Det å få jobbe med StartOff teamet og Axaz (startup-bedriften) har både vært lærerikt og givende, og ikke minst veldig spennende å få jobbe intensivt med utvikling og prosess på en ny måte. Om det i tillegg er andre kommuner som kan få nytte av et slikt verktøy vi utvikler, ville det vært strålende, sier kulturutvikler Åshild Van Nuys i Fredrikstad Kommune

Rammeverk

StartOff er et rammeverk for gjennomføring av startupvennlige anskaffelser. StartOff tilbyr veiledning og prosjektstøtte til oppdragsgiver og leverandør i en tilrettelagt prosess.

Ordningen administreres av DFØ og utføres i samarbeid med Digitaliseringsdirektoratet og Leverandørutviklingsprogrammet.

Møteplass for leverandører

StartOffs demodag er tilbake 9. november. Der møter du fem selskaper som har utviklet løsninger i samarbeid med en offentlig oppdragsgiver. Du kan enten delta digital eller fysisk i Forskningsparken i Oslo.

Les mer og meld deg på her: Demodag StartOff | DFØ (dfo.no)

Bli den første til å kommentere på "Undersøkelse: Leverandørene gir StartOff tommel opp"

Legg inn kommentar

Epostadressen din vil ikke vises.


*


Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.